Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

lördag, juni 03, 2006

Himmel eller helvete


Lou Reed kommer till Hultsfred. Konfetti och glam. Hurra hurra! En legend som spelar på Hultsfred fan vad kul? Hoppas det. Lou Reed är en legend, som sagt. Velvet Undergruond är ett av världens bästa band. ”Transformer” är en fantastisk platta (Lou har också gjort andra bra soloalum). Jag har sett honom vid tre tillfällen. 1994 på Roskilede med en reunion turne med Velvet vilket naturligtvis var lysande. 1991 såg jag honom solo på Cirkus (fel ordning?) vilket var småsegt men i mellanåt lysande. Samt 2005 också det på Cirkus, vilket var en ren katastrof. Mr Reed var där för att utbilda publiken inte för att underhålla. Två timmars lidande avslutades med den enda riktigt bra låten på hela konserten ”Perfect Day”. ”White Light White Heat ” förstörde han in någon slag hårdrocks version och resten var riktigt riktigt tråkigt. Om Lou numera kan ligga utan käpp vet jag inte man jag hoppas att han vaknar till liv under Hultsfred och inser vad en festivalpublik vill ha, nämligen underhållning, vet jag inte. Men man kan ju i alla fall hoppas.

Lou Reed

Lyssna på: Myspace

2 Comments:

Blogger Bo Henry skrev...

New York som är en av mina favortitskivor kom några år senare, men det ligger nog något i det...

juni 04, 2006 10:07 fm

 
Blogger Alfredo Augusto skrev...

är lite skeptisk till den bokningen.. senast jag såg Lou Reed var han helt kass.. han var som en jävla zombie på scenen som lät instrumenten tala istället för rösten.. jaja.. :)

juni 05, 2006 10:55 em

 

Skicka en kommentar

<< Home