Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

fredag, februari 03, 2006

Tallinngänget 2006.


Vår och sommar börjar att ta form. Jag har planer. Äntligen.
Jag har en liten post-it-lapp där jag lyckats med bedriften att klämma in de kommande sex månaderna i mitt liv.
I blyerts.

Det börjar med en kryssning imorgon, Stockholm - Tallinn, och sen i kronologisk ordning:
Blandade DJ-set.
Tentaångest.
Placebospelning, Alexandra Palace, London.
Extrajobbsökande.
Broken Hearts Club-invigning. (Fin popklubb vi startar upp.)
Borgarglass på Hötorgstrappan.
Primavera Sound Festival, Barcelona, Spanien.
Hultsfredsfestivalen.
Fotbolls-VM, Berlin, Tyskland.
Roskilde, Danmark.
Arvikafestivalen.
och avslutningsvis Emmabodafestivalen i augusti.

Så Tallinn imorgon. I ren Lasse Kongo-anda. Första hållpunkten på ett späckat vår- och sommarschema.
Tallinngänget 2006.
Spännande.
Jag bävar dock för kryssningen i sig.
Tallinn och kryssning är allt som oftast en pensionärstillställning utan dess like. Middagsbuffé, rödvin ur tappkran, forna Idol-vinnare och dansbandsorkestrar. Väl på plats i Tallinn kan jag troligtvis frossa i piratkopierade DVD-filmer och fullängdsskivor i CD-R-format för en tjuga. Som hittat.
Men vilka fördomar man har, eller hur.

Det sägs att Tallinn är europas framtidsstad.

Jag tog ett par minuter för att kolla in nöjesutbudet både på båten och väl i Tallinn. Kanske Clap Your Hands Say Yeah planerade en extraspelning i karaokebaren på däck sju på M/S Baltica. Vem vet.

Men inga klappande händer så långt ögat kan se.

Svenska Toppartister
Skön-sjungande Brolle eller allas vår Kikki, du möter våra kända svenska artister på våra båtar. Se vårt artistprogram i nöjeskalendern på denna sida.

Dansa till riktig orkester
Tycker du om att dansa? Vi har stora internationella topporkestrar ombord som bjuder upp till både svenska och internationella dansklassiker.

Dansa till disco
Discot öppnar framåt kvällen. Det stora dansgolvet, närheten till baren och dess svalkande drycker inbjuder till riktig fest. Här spelar förstklassiga DJ:s skivor som får publiken att dansa från sent på kvällen till tidig morgon.

Trubaduren spelar upp
I puben underhåller våra duktiga trubadurer. Önska din favoritlåt och sjung med.

Karaoke
Utmana vännerna och upptäck oanade talanger. Låt stjärnan i dig kliva fram. Karaoken i puben är en riktig stämningshöjare inför kvällen. Vilken är din favoritrefräng?

Show
Du som gillar show och cabaret kommer inte bli besviken ombord. Under säsongen presenteras flera olika uppsättningar. Showuppträdande sker varje kväll, året runt i fartygens stora showbar.

Men.
Vann inte Estland Eurovision Song Contest för ett par år sedan?
Har för mig att vinnarlåten var rätt "catchy", så att säga.
Hur som helst har Tallink försäkrat mig om att jag inte kommer att bli besviken. Jag både gillar att dansa och lyssna till förstklassiga DJ:s - det är som klippt och skuret för mig.

Det är bara en sak som avskräcker mig en aning.
Imorgon spelar både Winter Fantasies och Asian Shine.
Och det är inte musik som jag tänker på först när jag hör det.

1 Comments:

Blogger Bo Henry skrev...

Ska du åka på alla festivalerna på lappen?!?

februari 03, 2006 5:47 em

 

Skicka en kommentar

<< Home