Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

söndag, januari 29, 2006

50 coolaste banden i världen

Har man varit på födelsedagskalas tillbringar man dagen efter ”rörasigsålitesomdetgårprincipen”. Fem i tolv slår jag på MTV2 och får en trevlig överraskning. Ett program om de 50 coolaste rockbanden i världen spelar ”White Riot” med The Clash och jag drar snabbt slutsatsen att dom ligger etta. När jag sedan upptäcker att programmet håller på till klockan tre (inte tolv som jag trodde) och att dom enbart ligger på 36:e plats blir jag förgrymmad och funderar på att slänga ut tv aset. Orkar som tur är inte det utan bestämmer mig för att i vredesmod stänga av burken och aldrig mer se på MTV2. Orkar inte det heller utan ser vidare på programmet och upptäcker att det faktiskt finns en hel del coola band som t.ex: Yeah Yeah Yeahs, Smiths, Libertines, Pixies, Radiohead, Stone Roses, Joy Division, osv. Jag kommer att fortsätta att titta på MTV2 men Clash är ändå etta på min lista.

1 Comments:

Blogger Bo Henry skrev...

Sorry, ingen lista på nätet. Delar av den finns i mitt huvud dock..

januari 30, 2006 3:58 em

 

Skicka en kommentar

<< Home