Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

torsdag, februari 16, 2006

Trouble & Strife.

Jag vet inte vad det är.
Eller jo, det vet jag, det är för att jag har så sjukt bra musiksmak.
Men just nu är jag inne i ett så kallat "stim." Jag hittar ny musik varje dag och min digitala musikspelare har fått många megabyte med gitarrporr på sistone.

Det är nog inte många megabyte kvar nu.
Men. De få jag har kvar har jag tillägnat ett stockholmsband (?), Trouble & Strife, som också spelar i Stockholm på tisdag nästa vecka, den tjugoförsta februari, på klubben Osaka V.S Tokyo.
Och jag tror på kärleken igen.
Och aldrig mer ska jag ha sex utan en gitarr i samma rum.
Så, exakt så, bra är det.

Men frågan är - litar ni på mig?

Lyssna själva nedan, och se om ni håller med mig om att "New Shoes" är en av årets bästa låtar.
(Hittills.)

Hej, lyssna kompis:
New Shoes
He Never Changed
I Got A Plan
Cold Breath

(Och just det, så ni slipper maila mig och fråga: han som spelar den underbara och oskyldigt sexiga gitarrslingan heter Joakim.)

2 Comments:

Blogger Leopard skrev...

Ha! Jag gick också på spelningen i Gamla Stan.

Kul att de uppmärksammas.

februari 16, 2006 6:09 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

I like!

februari 17, 2006 8:34 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home