Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

torsdag, april 27, 2006

Pete Doherty?

Min personliga uppfattning är att Libertines och Babyshambles egentligen är det enda banden som kommit fram under 2000- talet som är riktigt bra. Bra band har väl kommit fram men inte så där förbannat bra band som Radiohead, Bob Hund, Clash, Big Star, Beatles eller Kinks. Som sagt den enda nykomligen som förmår mig att få den där riktigt fantastiska känslan av ny riktigt fantastisk musik är tyvärr hittils Pete Doherty. Visst han är en knarkare och loser och kanske en fjant också för den delen.
Under min uppväxt har varit sådan att i stort sett alla mina popfavoriter har haft problem med droger (Syd Barret, John Lennon, Alex Chilton, Johnny Thunders, Peter Perret, James Ostenberg, Roky Ericson osv). Ingen har dock fått sådan uppmärksamhet som Pete, men å andra sidan har ingen av dom andra varit tillsammans med Kate Moss. Hade han för övrigt inte haft detta förhållande hade Virtanen inte haft en aning om vem han var.

Petet är förmodligen både rädd, osäker och sårbar och för mig spelar det ingen roll vad artisterna som lyssnar på äter, dricker eller skjuter i sig till vardags, dom kan t.o.m. vara djurgårdare utan att jag bryr mig…

Babyshambles - Fuck Forever

5 Comments:

Blogger Writers Edge skrev...

Håller med. Det är det poetiska skapandet som betyder något, trist att Aftonbladet väljer att göra blaska av något större.

april 29, 2006 3:33 em

 
Anonymous Anonym skrev...

Worrrd! Trottnar aldrig pa libertines skivor, har inte lyssnat sa mycket pa babyshambles-skivan an. I bland vill man ju bara ha lite latt kaos-artad musik med fantastiska texter som sjungs av en destruktiv snubbe...

april 30, 2006 7:30 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Han blir nog inspärrad ett tag framöver..

maj 02, 2006 3:09 em

 
Anonymous Anonym skrev...

Jag älskade Libertines men Babyshambles tror jag inte hade rönt lika mycket uppmärksamhet om det inte varit för att Pete Doherty varit en reality såpa på löpsedlarna. Då tycker jag bättre om Dirty Pretty Things, som resten av de gamla Libertines medlemmarna spelar i (vilka det varit ganska tyst om här i sverige)

maj 02, 2006 11:12 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Barats nya band är helt ok...

maj 03, 2006 8:55 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home