Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

torsdag, januari 19, 2006

Mp3 spelare är bra!?

Att ha nära till jobbet är väl något som man egentligen strävar efter, men det finns faktiskt nackdelar. Som t.ex att om man jobbar ute i Bromma som jag gör så skulle man ju vara tvungen att bo där. Dessutom skulle man inte (om man inte tar sig i kragen) endast se den korta väg man har till jobbet och ingenting annat. Har man däremot en bit att åka och dessutom åker kommunalt (t.ex mellan Södermalm till Bromma) så får man se betydligt mer av världen. Man får titta på människor (otroligt trevlig liten hobby), avstickare kan göras till skivaffärer och man får tillfället att lyssna på fantastisk musik i sin mp3 spelare.
Två timmar om dagen får jag bestämma helt själv vilken musik som jag ska lyssna på utan att det finns någon som har synpunkter. Nästan lite svävande tar man sig till och från jobbet, vilket dock kan ställa till det ibland. Under de senaste två månaderna har jag t.ex hoppat på fel tåg, vilket inte har hänt mer än en gång på 20 år innan jag skaffade bärbart ljud. Ibland ser jag verkligen inte folk jag känner och ibland vill jag verkligen inte se dom. ”Hej, vad kul att du skulle vara här just nu precis när jag lyssnar på Radioheads fantastiska ’Street Spirits’”. ”Men be om ursäkt då!” tänker man, men säger ”Hej vad kul att se dig!”.

1 Comments:

Blogger Bo Henry skrev...

Glaset är halvfullt?

januari 23, 2006 8:30 em

 

Skicka en kommentar

<< Home