Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

lördag, februari 18, 2006

Wazzup?

Vad har då hänt den senaste tiden? Jag har varit med och målat och tapetserat varje dag hemma hos min gamla mamma, åkt pendeltåg och i samband med det velat dela ut diverse pungsparkar till dragspelsjävlar på tåget. Förutom det så kan jag meddela följande från mitt lilla popuniversum:

Clap Your Hand And Say Yeah har gjort en strålande debutplatta.
Arctic Monkeys lika så.
Andreas Mattsons, The Concretes samt Merz nya verkar lovande.
Jag vidhåller att Howling bells och Rumble Strips är bra.
Några gamla band har kommit och återkommit till min kännedom framför allt tack vare Pandora Radio. T.ex: Liz Phair, The Loots, Pernice Brothers och Fleur De Lys.
Håller med Emma om att Nicolai Dunger på svenska är riktigt bra.

Vad mer?
Big Star spelar på Berns i morgon kväll.

3 Comments:

Blogger Cleopatra Street skrev...

Skriver gärna under en protestlista mot dragspelare och violinister på pendeltågen. Kan dessutom upplysa om att Merz nya ÄR bra.

februari 18, 2006 12:14 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Pengar vill dom ha också. Undrar vem som ger dom någe? Merz står nu på inköpslistan. Arcade Fires nya singel "Tunnel" låter riktigt intresant för övrigt.

februari 18, 2006 8:48 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Big Star är flyttat till Kägelbanan.

februari 19, 2006 9:58 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home