Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

torsdag, maj 04, 2006

Skivköp och smakprov.

I väntan på att världens mest överskattade musiker, herr Doherty, ska fängslas, tänkte jag offentliggöra mina senaste skivköp, och samtidigt passa på att ge er ett par låtar från två grupper som just nu dansar runt på repeat hemma på mina under-tjugo-kvadrat.

Skivköp, april.
Destroyer - Destroyer’s Rubies.
The Radio Dept. - Worst Taste In Music (Maxi)
The Radio Dept. - Pet Grief.
Hot Chip - Coming On Strong.
Kalle J - Some Old Friends & A Glimpse Of The Future.

Skivköp, maj.
Spoon - Gimme Fiction (Special Edition; “Spoon/2005!”)
Elephant & A Castle - Cheap As Charter (EP)
The Robocop Kraus - They Think They Are The Robocop Kraus.
Rigas - This Year Has Been Good To Me.
Envelopes - Demon.

Smakprov (- och ett måste i årets skivställ!)
Spoon - The Infinite Pet
Spoon - I Summon You (Favorit!)
Rigas - Here's The Exit (Visst är det Karl-Jonas från Blood Music som gästar på sång?)

1 Comments:

Blogger CV skrev...

Håller med om Doherty. Däremot har jag köpt helt andra skivor i april. Mina inköp är Elf Power, Black Heart Procession och Stereophonics Live from Dakota.
Ska kolla in några av banden du tipsar om.
RS
kulturbloggen.com

maj 04, 2006 9:24 em

 

Skicka en kommentar

<< Home