Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

måndag, januari 23, 2006

Populärmusik från Uppsala.

Nu tar jag lagen i egna händer och gör reklam för både mig själv och mitt tragiska liv. Det är väl trots allt en blogg, har jag för mig.

Pop är populärt i Uppsala på fredagar.
Speciellt nu på fredag, den tjugosjunde.
Då ska jag nämligen bege mig dit och gästspela ett par kapitel ur min skivsamling på popklubben Pang Musik!. Kuligt värre faktiskt, tycker jag. Så den som har vägarna förbi en av Sveriges kanske vackraste städer på fredag, Uppsala, är inbjuden på popkalas. Därmedbasta.

Bra musik utlovas.

Live spelar fantastiskt nog Blood Music - med skäggstumpen Karl-Jonas från favoritbandet First Floor Power i spetsen - och Serena Maneesh från Norge som tillsammans med band som Clap Your Hands Say Yeah och Wolf Parade har nominerats till ”New Artist of The Year” på "indiegalan" Plugawards.

Indiegala? Ja, ja..

Mer information finnes på: http://www.pangmusik.se/, för den som vill, har lust, ork, pengar, intresse och är singel.

(Såg ni Wolf Parade på Emmaboda förra året?
Det var väl förra året?
Jag minns inte. Men bra var det. Tror jag.)

Jag håller för övrigt med Emma angående Bright Eyes - Fevers & Mirrors. Den är verkligen bra. Och ligger just nu på andra plats i min Panasonic-CD-växlare. En vacker dag ska jag avslöja ettan. Om jag vågar.

Fick en chock när jag såg att Amy Diamond var representerad på min AudioScrobbler-lista häromdagen. Eller Last FMsom det numera heter. Jag har förvisso inte använt varken WinAmp eller AudioScrobber på minst ett halvår - eftersom jag inte ens har internet hemma - så jag är ytterst nyfiken hur hon har lyckats nästla sig in där.

Jag undrar om äckel-Virtanen har blivit dumpad, för han har recenserat oerhört mycket film på sistone.
Precis som jag.

Imorgon ska jag köpa en ny skiva. Jag är nervös.