Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

söndag, februari 19, 2006

Melodifestivalen II

Det tog ett tag. På väg ner i tvättstugan kom jag på vart Linda B snott Na-na-na-na-na-na-na ifrån. "Vi ska gömma oss i varandra, långt ifrån alla andra". Ha ha. Snart kommer Ledins lilla nota som ett brev på posten hoppas vi. Och bryggan var Abba, komplett med samma Abba-piano som de alltid har i såna här sammanhang. (Hey, Abba vann ju 74, det kan aldrig gå fel...)

Andreas J var naturligtvis överlägsen i mina öron. Fast jag hade uppenbara problem att låta bli att sjunga Bowies All the young dudes i refrängen. Stilsäkrast. Tur att han inte överdrev glam-biten. Då hade han kommit sist. Kvinten som skrivit låten har ju även producerat en del av Britneys hits, så visst vet han hur man gör. Rätt märkligt då att kommentatorn istället tjatar om att Janne Schaffer spelat med Ted Gärdestad. Jaha? Janne har väl i så fall spelat med ett tiotal artister som är större än Tegelstens-Ted.

Vilket gjorde att Schaffer gick och hem och lyssnade på några gamla Toto-plattor och Lasse Åberg och Banarne koka... förlåt krökade ihop ett rim på krokofant på fikarasten. (Å andra sidan den enda låt jag kommer ihåg hela idag.)

Magnus Hedman visar som vanligt att AIKare får de snyggaste tjejerna. Tyvärr var det inte fru Graafs utseende som poängsattes. I det här fallet får vi nog medge att Magnus målstolpar har större utstrålning än hans fru (ok, sorry svägerska).

Man undrar ju om det inte fanns några ordningsvakter som kunde ha stoppat de där två pubisarna som sprang och in och störde orkestern mitt under pågående tävling. Det mest pinsamma var visst att de är från Sollentuna.

Nu är det bevisat. Alla svarta är inte födda med "rytmen i blodet". Synd att Auyeouoi (eller nåt) behövde en hel melodifestival för att bevisa det. Peppe Eng har sexigare moves.

Bitchen Sahlin var typ gravid i andra veckan. För att dölja det hade hon på sig ett turkost tält (sorry rosa). Alla dansarna hade också tvingats ta på sig turkosa tält för att hon inte skulle verka tjock. Synd på annars så högklassig disco. Helt ok låt.

Vaddå, var det en artist till med, som jag glömt? Förlåt. Till skillnad från Linda B så ljuger inte Lena Ph särskilt bra. Det lyser desperat frånskild partyprinsessa om henne. Lektion 1, är man medelålders ska man inte flasha sina taxöron i tv (Lex Madonna typ 45). Lektion 2 är ett citat från Lena själv: "Jag bryr mig inte om ifall folk förstår min humor eller inte." Visst, men då kanske du ska stanna hemma och dra dina töntskämt med dina ungar istället.

Jag har ingen aning om vilka andra artister som ska vara med framöver. Jo, en. Kicki D ser jag särkilt fram mot att se. Återkommer med nya rapporter framöver.

3 Comments:

Blogger Cleopatra Street skrev...

Såvitt jag kunde avgöra var Anna Sahlins kläder rosa, inte turkosa, eller missade jag något kapitalt?
För övrigt är det väl så att det är Magdalena Graaf som varit gift med Magnus Hedman, men att de bägge skiljer sig. Är inte det de senaste buden?

februari 19, 2006 4:16 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Man kan nog säga att Magnus Hedmans stolpar även har större utstrålning än sin ex frus tvillingsyrra.

februari 19, 2006 5:11 em

 
Blogger Bo Henry skrev...

Måste ju sälja lösnummer...

februari 20, 2006 12:40 em

 

Skicka en kommentar

<< Home