Detta är en popblogg. Vi som skriver här kommer att skriva om musik eller sånt som följer i dess kölvatten. Vi kommer att skriva om olika musik. I olika sammanhang. Vid olika tillfällen. En del kommer till och med att tycka att vi gör det på ett roligt sätt. Vi som skriver här vill väldans gärna höra din åsikt. Klicka på "kommentarer" under den artikel du vill kommentera och skriv! Jois, Bo, Johny, Aaron

måndag, februari 27, 2006

3 små saker i vardagen

  1. Soundtracket till filmen Broken Flowers. Åh, inledningen. Det är så vackert. Och så den etiopiske grannen som bränner groovy blandskivor till grannen. Det här är Jim Jarmusch i sitt esse. (Se gärna om Down by law när du ändå är inne i tänket. Stor fin humor. Och Marvin Gaye helt plötsligt. Genialt.
  2. Efter OS-guldet. Ja, det i hockey alltså. Efter matchen gjorde Sportredaktionen som ett litet collage med Tre kronors mål. Allt till tonerna av Air "Kelly watch the stars". En av mina absoluta favoritlåtar. Tårarna var inte långt borta. Åh så vackert.
  3. Min MP3-spelare är helbrägda. I-river har bytt hårddisk och trimmat den lite. Jag invigde den med att tanka in en hel James Brown-box. JB må vara kungen, men fyra CD blir i mastigaste laget även för mig. Men spelaren funketerar. Nu ska här skapas spellistor igen

3 Comments:

Blogger Bo Henry skrev...

Se även Jarmuschs "Dead Man". Med Iggy i skön biroll..

februari 27, 2006 10:26 fm

 
Blogger Cleopatra Street skrev...

Jag har sett om Broken Flowers ett par gånger, men jag kan bara inte förstå hur allt hänger ihop. Förstår nån annan? Eller behöver man inte förstå?

februari 27, 2006 1:03 em

 
Anonymous Anonym skrev...

Allt till tonerna av Air "Kelly watch the stars"...Tårarna var inte långt borta."

Har alltid tyckt de valt tråkig musik i sportsammanhang på tv, men oj, där hade jag fel.

mars 20, 2006 2:33 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home